معرفی پنج مورد از رایج ترین مواد شیمیایی صنعتی در سال 2019

طبق تحقیقات انجام شده ما به مواد شیمیایی متکی هستیم تا به ایجاد ، حفظ و بهبود زندگی روزمره خود کمک کنیم. با تاثیر علمی در تولید و صنعت ، مواد شیمیایی در حال افزایش تقاضای خود هستند.

نیتروژن :

نیتروژن یا ازت (به انگلیسی: Nitrogen) یکی از عنصرهای شیمیایی در جدول تناوبی است که نشان شیمیایی آن N و عدد اتمی آن ۷ است. نیتروژن معمولاً به صورت یک گاز، نافلز، دو اتمی بی اثر، بی‌رنگ، بی‌مزه و بی‌بو است که ۷۸٪ جو زمین را دربر گرفته و عنصر اصلی در بافت‌های زنده است. نیتروژن ترکیبات مهمی مانند آمونیاک، اسید نیتریک و سیانیدها را شکل می‌دهد و یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی در جهان است

اسید سولفوریک:

اسید سولفوریک یک مایع فرار و واکنش پذیر است که می تواند فلز را از بین ببرد ، مواد آلی را بسوزاند و هنگام حل شدن در آب گرما آزاد کند. به همین ترتیب ، بیشترین کاربرد آن در مناطق تمیز کننده صنعتی و تولید کودهای کشاورزی است. برای ساخت فلز از جمله فولاد ، مس و روی بسیار مهم است و می تواند ناخالصی های نفتی را از بین ببرد.

کلر:

با توجه به خواص ضد عفونی کننده آن ، کلر معمولاً در جایی مورد استفاده قرار می گیرد که در آنجا به تصفیه و ضد عفونی کردن نیاز است ، از جمله در استخرهای شنا ، تمیز کننده های خانگی ، دافع حشرات و تصفیه آب. بخش صنعت همچنین استفاده گسترده ای از کلر را پیدا کرده است که هیچگاه به طور طبیعی در طبیعت یافت نمی شود زیرا به طور مستقیم با تقریباً همه عناصر شناخته شده ترکیب می شود. دو مورد از رایج ترین ترکیبات شیمیایی کلر که به طور مرتب مورد استفاده قرار می گیرد کلرید سدیم است که معمولاً به عنوان نمک سفره شناخته می شود و کلرید هیدروژن که اغلب برای تشکیل اسید هیدروکلریک با آب مخلوط می شود

آمونیاک:

یک ترکیب شیمیایی معدنی بی رنگ و مرکب از نیتروژن و هیدروژن است ، آمونیاک اغلب به شکل گاز آن استفاده می شود. بیشترین کاربرد آمونیاک در بخش های خانگی ، کشاورزی و صنعتی یافت می شود ، از جمله استفاده به عنوان ماده ای در کودها ، مواد تمیز کننده ، مواد آرایشی و یخچال.

هیدروکسید سدیم:

هنگامی که یک وضعیت به دنبال یک پایه شیمیایی قوی برای یک ترکیب است ، تقریباً در هر زمان هیدروکسید سدیم یک انتخاب است. ازتولید کاغذ و صابون گرفته تا تمیز کردن صنعتی و حفاری نفت استفاده می شود.